Село знаходиться біля підніжжя південно – західних Карпат, на лівому березі річки Тиси. Про перше заселення території сучасного села свідчать найдена тут давнього палеоліту стоянка около 500 тисяч років тому назад, клад бронзових виробів (кінець ІІ тисячоліття до н.е.) і період пізнього залізного віку VII – VI століття до н.е.
Про давню історію нашого села свідчать археологічні розкопки, проведені Академією Наук України під керівництвом доктора історичних наук, професора Гладиліна Владислава Миколайовича. Археологічна експедиція науково доказала, що на території села Веряці з’явилася первісна людина около 1 млн. років тому назад.
На початку І тисячоліття до н.е. місцевого населення, з метою захисту від нападу, будують укріплення поселення – городища. Верхньотиський регіон на рубежі нашої ери представлений десятками пам*яток докійської культури.
Місцеве населення дотримувалося язичницьких культових та побутово – звичаєвих традицій. Проте, з 863 року на територію регіону починають проникати елементи християнства. Справа в тому, що слов’янське населення Великоморавської держави, а до її складу входили Моравія, Лужиці, Сізелія, Краківщина, Словаччина, Чехія і Закарпаття, приймає греко – слов’янський християнський обряд. А першими проповідниками, які побували на Закарпатті, залишили християнські книги з новою азбукою, були солунські філософи Кирило і Мефодій.
Вперше в історичних довідках назва село зустрічається в 1319 р. У серпні 1399 року король Сігізмунд подарував Севлюш магнату Перені. За участь у придушенні заколоту проти короля Сігізмунда у 1405 році до володінь магната Перені було передано королівський замок Нялаб з усіма навколишніми селами, в тому числі і село Веряця. Починаючи з 1560 – 1640 рр. між династією Перені та австрійською владою виникають часті суперечки. Імператорські війська зайняли замок в Кіральгазі, а Перені перебирається в Севлюш, де в 1676 по 1684 роках відбудовує у стилі бароко власний будинок та замок, володаря якого, Жигмунда Перені, за участь у революційних подіях в Угорщині 1848 – 1849 рр. за наказом імператора Франца Йосипа було страчено.
Західноукраїнські землі – аграрно – сировинний придаток імперії Габсбурсів – могли експортувати у російську державу переважно сировину. З місцевого лісу Веряці виготовляли папір в Угорщині, на ньому друкувалось 80% тогочасних періодичних видань, газет, часописів, книг, календарів тощо. З Угорщини (Веряцький щебеневий завод) на Наддніпрянщину протягом першої половини 19 ст. завозили камінь і плити для будівництва доріг і вимощування вулиць, тротуарів, підлоги тощо.
На прикінці ХVІІІ ст. та середині ХІХ ст.. в селі був добре розвинений такий народний промисел як ткацтво.
На початку 20 ст. в Угорщині почали працювати рудники і шахти по видобутку трахіту і андезиту в Веряці та лігніту в с. Горбки.
9 травня 1920 року в м. Ужгород у приміщенні жупанату розпочались установчі збори товариства «Просвіта». Делегатом на цих зборах від Веряцької школи був петро Величко. «Просвіта» мала за мету в кожному населеному пункті відкрити хату – читальню, театральні студії, створити хорові колективи. В цю акцію включився і педагогічний колектив с. Веряця. Але збудувати в селі читальню чи «Народний будинок» було нелегко. Земля коштувала дорого, від 15 до 25 тис. крон та й більшість населення було бідне і малограмотне, яке не розуміло, що може дати їм товариство «Просвіта».
У 1926–1927 рр. «Просвіта» із приміщень шкіл переходить у власні приміщення: у Веряці в будинку М. Івегеша та І. Хріпти. За оренду просвітяни платили по 30 крон. Керівником товариства «Просвіта» у Веряці був Петро Величко. Члени товариства, вчителі П. Міговк, П. Воличко, Ю. Палфій, І. Деяк та інші. За свої членські внески та пожертвування церкви, закуповували книги, виписували газети та журнали. А щоб ліквідувати в рідному селі неграмотність, товариство організовувало для неписьменних селян вечірні курси, де переважали лекції з сільського господарства. Безперечно, селян цікавило, як покращити врожаї, обходити худобу, обробляти сади та виноградники.
Кожний рік проводились виставки врожаю (сучасне свято села), де визначались кращі хлібороби-земледільці та їх діти. Крім виставок сільськогосподарських культур представлялись моделі знарядь праці, виши ванки дівчат, гербарії флори.
Одним з найактивніших помічників керівника «Просвіта» у с.Веряці був Ю.Ю. Леньо. Він згадує: «Веряцьке товариство представляло понад 380 членів, Королівське – понад 450. Всі кошти, зібрані від вистав, концертів, танців обліковувались у грошовій книзі секретарем товариства, дяком І. Довбаком».
Загальноукраїнська організація «Просвіта» викликала особливе пожвавлення і серед жіноцтва. На початок 30 – х років жіночі організації були вже на стільки сильні, що спробували провести першу конференцію «жіночого союзу», яка відбулась 28 – 29 травня 1934 року в м. Ужгород. Від Веряцької жіночої секції на ній було М. Воличко. Конференція русинських жінок стала демонстрацією жіночої сили і готовності до подальшої боротьби за свої права.
Разом з товариством «Просвіта» виникають перші січові організації. Перші січові організації почали виникати у Королеві, Севлюші, Веряці. Всього на кінець 1920 року нараховувалось близько 24 організації. На базі колишніх «січей» формувались добровольці, це переважно 16-ти 18-ти річні хлопці, виховані на національно – демократичних ідеях М.лучкая, Т. Шевченка, М.Драгоманова, І. Франка. Вони вступили в УСС, щоб з допомогою Австро – Угорщини розбити «тюрму народів» Царську Росію і проголосити свою незалежну, самостійну Україну.
Командиром січової застави в с. Веряця був Іван Іванович Келемен. Іван Іванович – активний поборник возз’єднання Закарпаття з Україною, командир січової застави, до якої входили майже 60 чоловік, учасник Всезакарпатського з’їзду в місті Хуст 21 січня 1919 року. Він був у складі очолюваної М. Бращайком делегації, яку з’їзд у Хусті відрядив до міста Станіслава, що офіційно сповістила керівництво Західноукраїнської народної Республіки (ЗУНР) про рішення з’їзду в Хусті. Був довіреною особою Августина Волошина, за дорученням якого депутація у складі Пузи, Клочурака, Бращайка і Симуляка мала зустріч і розмову з першим президентом ЗУНР Є. Петрушевичем.
І члени ради за возз’єднання, і в майбутньому перший голова «Просвіти», і командир « Січі» в с. Веряця – все говорить про те, що ця людина була високої політичної свідомості, патріотом свого краю. Людина, яка виступала на рівні права всіх національностей, що проживали на Закарпатті. Тоді, в лютому 1919 року, в с. Веряця вітальна смерекова брама хатини І. Хрипти була заквітчана синьо–жовтими прапорами, і Іван Келемен з промовою до своїх односельців : «оголошую вість про ваше визволення з вікової неволі. Від нині ви господарі своєї землі, вільні горожани Української Держави, де не буде поневолення нації нацією, всі без різниці мови, віри, роду стану чи статі будуть перед законом рівні…»